يكشنبه 26 خرداد 1398  
...

فرم اطلاعات خدمت/زیرخدمت جهت ارائه روی پایگاه اطلاع‌رسانی دستگاه

عنوان خدمت: تشخیص، انتخاب و معرفی حسابداران رسمی

شناسه خدمت: 10011152000

نوع خدمت:            ♦خدمت به شهروندان (G2C)              خدمت به کسب و کار(G2B)             ♦خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت: اين خدمت به منظور تشخيص، انتخاب و معرفي حسابداران رسمي با طي مراحل ذيل در بازه زماني 9 ماهه انجام مي شود:

 در اولين مرحله آگهي ثبت نام براي انتخاب حسابداران رسمي در سايت وزارت اقتصادي و دارايي، سايت حسابداران رسمي و يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار منتشر مي شود. سپس با دريافت مدارك از طريق پست سفارشي به هر يك از پاكتهاي ارسالي شماره اي اختصاص مي گيرد و بر اين مبنا پرونده اي براي متقاضي تشكيل مي شود. در مرحله بعد مدارك مورد بررسي قرار گرفته و پس از رفع نواقص در پرونده ها (با انجام مكاتبات)، اطلاعات مربوط به متقاضي در سيستم تشخيص صلاحيت حسابداران رسمي درج مي گردد در اقدام بعدي پرونده هاي تشكيل شده توسط هيات تشخيص صلاحيت حسابداران رسمي بررسي و نهايتاً اسامي واجدين شركت در آزمون در سايتهاي مذكور اعلام مي گردد. سپس براي حضور در آزمون، كارت شركت در آزمون صادر و سپس در تاريخ مقرر آزمون برگزار مي شود. پس از اعلام نتايج آزمون، اقدامات ذيل صورت مي گيرد:

  • استعلام مدرك تحصيلي
  • استعلام عدم سوء پيشينه
  • بررسي عدم اعتياد
  • تكميل سوابق قبول شدگان

پس از تكميل كليه مدارك، اسامي قبول شدگان به حراست سازمان حسابرسي ارسال مي گردد.

از سويي ديگر همزمان پرونده مديران دستگاههاي اجرايي متقاضي معافيت از آزمون مورد بررسي و مصاحبه فني از افراد مذكور توسط هيات تشخيص صلاحيت صورت مي گيرد.

در آخرين مرحله اسامي افراد قبول شده به همراه اسامي مشمولين معافيت از آزمون به جامعه حسابداران رسمي ارسال مي گرددكه منجر به صدور پروانه حسابدار رسمي مي گردد.

شايان به ذكر است اين واحد همچنين وظيفه پاسخگويي به شكايات را در فرايند انجام اين خدمت بر عهده دارد.

مدارک مورد نیاز: 1) تصوير تمامي صفحات شناسنامه              2) 6 قطعه عكس 4*3                  3) تصوير مدرك تحصيلي
4) گواهي سابقه كار حسابرسي و ساير سوابق              5) تصوير كارت پايان خدمت يا معافيت دائم 
6)تكميل فرم ثبت نام                                          7) اصل فيش پرداختي

جزییات خدمت

متوسط مدت زمان ارایه خدمت:

به طور متوسط 9 ماه (از زمان ثبت نام در خرداد ماه تا اعلام اسامي قبولشدگان و تشريفات اداري در اسفندماه)

ساعات ارائه خدمت:

به طور متوسط 9 ماه ( از زمان ثبت نام در خرداد ماه تا اعلام اسامی قبول شدگان و تشریفات اداری در اسفند ماه)

تعدادبار مراجعه حضوری

بستگي به نقص پرونده دارد.
تواتر

یکبار برای همیشه        يك بار در:       ماه        فصل          سال*

نوع مخاطبین داوطلبان
قوانین و مقررات

1- مصوبه شماره 9045 ت 13875/ه مورخ 22/5/74     2- تصويب نامه 187447/ت 45398 ه مورخ 19/8/89

3- اصلاحيه 235068/45398 مورخ 19/10/89 دبير هيات دولت 4- ضوابط اجرايي 10/10/90 وزير امور اقتصادي و دارايي  5- دستورالعمل‌هاي مربوطه 
مرحله درخواست خدمت غیر الکترونیکی:جهت احراز اصالت مدرک،نبود زیرساخت ارتباطی مناسب، ملی
مرحله ارائه خدمت

الکترونیکی:   اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه)         غیر الکترونیکی: ملی

هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان

 

مبلغ(مبالغ)

شماره حساب (های) بانکی

 

 

 

 

رایگان

 

نحوه دسترسی به خدمت

اینترنتی     www.iacpa.ir , www.mefa.ir        

پست الکترونیک:                  

تلفن گویا یا مرکز تماس:         

تلفن همراه

پیام کوتاه

    دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پیشخوان خدمات

نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت 


جزئیات خدمت (شناسنامه خدمت)

- راهنمای تشخیص، انتخاب و معرفی حسابداران رسمی

- سوالات متداول

-  مشخصات تماس مسئول ارائه دهنده خدمت

- راهنمای تصویری  تشخیص، انتخاب و معرفی حسابداران رسمی
بيشتر
نشانی: میدان امام خمینی ـ خیابان باب همایون ـ خیابان صور اسرافیل  تلفن : 39909 فاکس: 39967627  کدپستی: 1114943661 پست الکترونیک: info@mefa.gov.ir